söndag 3 april 2016

Trädgårdsjobb.

Alltså det där med att gräva i jorden ger mig så mycket energi och glädje. Jag älskar att ta på mina gummistövlar och skyffla jord. 

Jag håller på att göra om ett land på baksidan och hade velat hinna en sväng till Blomsterlandet, men det får vänta till en dag i veckan. Jag ska inhandla något högt gräs, en glansmiskantus vore fint och bambu som jag lyckats bra med tidigare. Det är växter som är fina året om. Bambun är ju vintergrön och gräset är fint långt in på hösten och kommer ganska snabbt efter nedklippning på våren. Jag vill nämligen skapa insynsskydd mot grannen. Lite andra växter ska flyttas runt och stenar ska läggas.


Nu har det åkt in en grekisk skinsktek i ugnen så det börjar dofta gott här. Sedan blir det Mästarna Mästare, ett av mina absoluta favoritprogram, innan sängen. Ny vecka väntar runt hörnet!

2 kommentarer:

  1. Härligt med trädgårdsarbete :)
    Måste ta tag i det nästa helg känner jag!
    Vi har varit borta hela helgen hos bloggvänner i Örebro, så det har känts som en minisemester :)
    Men nu börjar det bli läggdax..
    Ha de gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Åhh vad jag saknar att ha trädgård när jag läste det :( får hoppas jag får tag på ett sommarhus nån gång.

    Idag har jag Franska smycken på bloggen oh lala:)

    Ha en härlig långhelg!

    LOVE M

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar så blir jag glad!