måndag 11 april 2016

Kalas.

I helgen blev det 8-års kalas för hela släkten. Dottern dukade fint, valde färg och förberedde med omsorg. Servetter, duk (presentpapper) och ljus kommer från TGR. Nylockad och fin var hon sedan redo för kalas!

Jag gjorde en smörgåstårta a´la club sandwich, recept här. Jag dekorerade den på mitt sätt med ärtskott runt om och lade till lite picklad rödlök.

Sedan blev det en marshmallowstårta som jag fyllde med citronkräm och vaniljkräm med grädde. Den blev riktigt saftig, frisk och mumsig.








2 kommentarer:

  1. Grattis till dottern... åååå hon måste känts sig fin i lockarna
    Mmmm så mycket gott du bjöd på!
    Jag har testat att så ärtskott, det ska tydligen vara lätt som en plätt vi får se

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Heeeeej!
    Tänk vilka stora flickor vi har!!
    Ibland känns det som igår när vi satt på restaurangen och åt lunch innan jag skulle till Sth för Transplant och du berättade att ni väntade barn <3
    Tiden går och man blir allt lite nostalgisk :)
    Sicken sötfia med fina lockar!!
    Stort GRATTIS till 8-åringen!
    Kramar Anna

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar så blir jag glad!