tisdag 28 juli 2015

Mina alldeles egna.

Jag satte ju potatis i början av sommaren. Jag satte dem i hinkar så här.

Ett tag har jag gått och väntat på att de skulle blomma, blommorna har uteblivit men nu började bladen bli gula så jag bestämde mig för att se efter om där fanns några knölar... Jag tömde ut en hink och blev löjligt lycklig över dessa potatisar som fanns i jorden!

De är redan kokta och uppätna och de var jättegoda, det är någon sorts mandelpotatis om jag inte minns fel... Och det bästa är att jag har tre hinkar kvar!






1 kommentar:

  1. Mmm, så gott med egna! Får fixa ett potatisland till nästa år tror jag allt :-)
    Å, nog längtar vi alla efter solen, den verkar ju kika fram i slutet på veckan iaf:) Då gäller det att passa på!
    Kram kram Anna

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar så blir jag glad!