söndag 19 februari 2012

Favoritbutik & brödbak

I tordag var jag i Malmö och på utbildning med jobbet. Efteråt hann jag med en liten snabbis på stan och besökte naturligtvis min favoritbutik Granit! Lite stämplar, pennor m.m. fick följa med hem. Jag har hört att Granit ska börja med webshop och det vore ju super!
Helgen bjuder på slask, sol, regn om vartannat... Har passat på att baka bröd att lägga i frysen. Jag försöker baka det mesta brödet själv och oftast med dinkelmjöl. Det känns nyttigare och fräschare, brödet i affären är så tråkigt (förutom surdegsbröd). Det kan låta ambitiöst, men det är faktiskt inte alls svårt!
Nu ska jag fånga denna söndag för snart är det ny vecka och mera jobb igen...

1 kommentar:

  1. Det låter så mysigt med hembakat bröd...jag tycker verkligen ni är otroligt duktigt ni som fixar eget bröd.här blir det på son höjd scones då och då .......Kram Pernilla

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar så blir jag glad!