torsdag 8 juni 2017

Catch up!

Om jag skulle ta tag i bloggen igen...?

Här kommer en uppdatering om vad som hänt sedan oktober 2016 fram till idag:


I oktober kom första frosten.


I november bakade vi lussekatter.


Sedan drog vi till förenade Arabemiraten och Fujairah för en massa  sol och bad.


Hemma lystes gamla vattentornet upp i juligt rött.


Vi slog in julklappar.


Sedan firade vi nyår hemma hos oss med goda vänner.


Äntligen kom snön.


Och jag spelade hockey för första gången!


På sportlovet åkte vi till Saalbach i Österrike. Bästa!


I mars kämpade vårblommorna mot snön...


På våffeldagen gräddade vi våfflor.


I april fyllde älskade dottern 9 år.


På påsken var vi på västkusten och det blåste kallt.


I maj (!) hade vi bakslag och vakande till detta...

Men äntligen kom utesäsongen igång och olivträdet fick flytta ut.


Tulpanerna blommade,...


...trädäcket oljades och nya solsängar införskaffades.


Ett vattenblänk i alla sin enkelhet...


..och underbara allium blommade i vacker lila.


Nu är det juni och jag tänker att jag ska blåsa liv i bloggen igen!

Många kramar.

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar så blir jag glad!